Nosaltres

QUI SOM

Càritas és una institució de l’Església catòlica que té com a objectiu ajudar i acompanyar les persones més desfavorides i fomentar el respecte envers l’altre.

Comptem amb professionals i voluntaris per tal d’aportar ajuda de valor al nostre país i ser un motor de transformació cap a una societat més justa i igualitària. Des de 1979 estem presents en la societat andorrana amb una única missió: estar al costat de les persones necessitades.

Càritas capçalera

COMISSIÓ PERMANENT

Sr. Amadeu Rocamora,
President

Sra. Canòlich Baró,
Vicepresidenta

Mn. Ramón Sàrries,
Consiliari

Sra. Mercè Segura, Secretària general.
Sr. César García, representant de Relacions internacionals.
Sra. Paqui Barbero, responsable de la comissió d’Acció social.
Sr. Agustí García, responsable de la comissió de Comunicació.
Sr. Afred Mer, responsable de la comissió d’Administració de béns.
Sra. Anna Doladé, representant de Càritas parroquial d’Escaldes-Engordany
Sr. Daniel Marsol, president de Càritas parroquial de La Massana.
Sr. Josep Lluís Marqués, president de Càritas parroquial d’Andorra la Vella.
Sr. Jordi González, president de Càritas parroquial de Sant Julià de Lòria.
Sr. Josep Visa, representant de Càritas parroquial de Canillo
Mn. Joan Fenosa, representant de Càritas parroquial d’Ordino
Sra. Meritxell Ros, presidenta Càritas parroquial d’Encamp.
Sra. Txiqui Bruna, Coordinadora.

“Som una institució amb el cor posat en les persones.

La missió de Càritas Andorrana reflecteix els valors que ens representen:

Orientació a necessitats:

Som una institució que orienta la seva acció social posant el focus en la persona. Orientem la nostra activitat vers les necessitats específiques de les persones, adaptant-nos a la seva realitat i circumstància personal i, alhora, intentant contribuir amb la nostra labor a minimitzar les desigualtats socials que venen determinades pel context econòmic i social d’Andorra en cada moment. Per això, fem un acompanyament individualitzat per part de treballadors socials i voluntaris ajustat a les necessitats individuals i familiars dels usuaris.

Solidaritat i bé comú

Solidaritat i bé comú:

La nostra organització compta amb més de 40 anys de trajectòria al país gràcies a la solidaritat de la societat andorrana, que ens ha ofert de forma altruista temps i recursos per materialitzar els projectes.

La nostra obra és possible gràcies a la seva contribució i està enfocada al bé comú i a la recerca del benestar integral dels usuaris cobrint les seves necessitats més bàsiques i donant-los suport en altres àmbits de la seva vida.

Respecte i dignitat

Respecte i dignitat:

Ajudem a qui ho necessita prioritzant la personalització de les necessitats i el perfil de cada usuari preservant sempre la dignitat.

El tracte humà i pròxim, en una esfera de màxima comoditat i respecte ens fan mereixedors de la seva confiança. L’usuari no és un agent passiu que rep ajuda sinó un actiu que s’involucra en les decisions que pren de manera autònoma i és a través de la nostra ajuda que es treballa per fer-lo sentir bé i considerat.

Sostenibilitat

Sostenibilitat:

Vivim en un món on la pobresa està amagada de les mirades dels que no la pateixen però tots podem fer un esforç per millorar la situació i ser partícips en un canvi que revertirà en el benestar de la persona i del món en general perquè hem de ser capaços d’aprofitar el màxim els recursos i donar-los una segona vida. Per aquest motiu, defensem l’economia circular per reaprofitar els recursos existents i sobrers i fer-los arribar a la major quantitat de persones possibles. A través de la nostra acció vinculada amb la sostenibilitat volem tenir un impacte positiu en la societat i en el planeta.

“Fomentem el respecte i la dignitat de les persones i ens enorgulleix comptar amb voluntaris que se sumen a la nostra causa de forma totalment desinteressada perquè comparteixen aquesta sensibilitat social.”